Villkor och returpolicy

Leverans

När får jag min beställning?

Våra produkter tillverkas på beställning. Vanligtvis tar det 7–14 dagar att fullfölja en beställning, varefter den skickas ut. Leveranstiden beror på din plats, generellt inom Europa gäller 3–5 arbetsdagar.

Min beställning borde vara här vid det här laget, men den saknas fortfarande. Vad ska jag göra?

Innan du tar kontakt med oss, vänligen hjälp oss genom att göra följande:

  • Kontrollera din leveransbekräftelse via e-post för eventuella fel i leveransadressen
  • Fråga ditt lokala utlämningsställe om de har ditt paket
  • Kolla med dina grannar ifall kuriren lämnat paketet hos dem

Om leveransadressen var korrekt och paketet inte lämnades på postkontoret eller hos din granne, kontakta oss på [infoga din supporte-post här] med ditt ordernummer.

Om du hittade ett misstag i din leveransadress kan vi skicka en ersättningsbeställning till dig, men frakten sker på din egen kostnad.

Hur tillverkas era produkter?

Vi arbetar med en print-on-demand drop-shipper som heter Printful. De har faciliteter över hela världen, så beroende på var du är, trycks dina beställningar och skickas från den anläggning som kan göra det mest effektivt!

Hur spårar jag min beställning?

Du kommer att få en spårningslänk via e-post när din beställning skickas ut. Om du har några frågor om din spårning eller leverans, kontakta oss på [infoga din supporte-post här].

Jag fick en felaktig/skadad produkt, vad ska jag göra?

Vi är så ledsna om produkten du beställde kom skadad. För att hjälpa oss att lösa detta snabbt åt dig, vänligen maila oss inom några veckor med bilder på den skadade produkten, ditt beställningsnummer och alla andra uppgifter du kan ha om din beställning. Vi återkommer med en lösning så snart som möjligt!

Vad är er returpolicy?

Eftersom vi säljer specialtillverkade produkter på beställning, erbjuder vi inte generella returer och byten, men om det är något fel med din beställning, vänligen meddela oss genom att kontakta oss!

Erbjuder ni återbetalningar?

Återbetalning erbjuds endast till kunder som får fel eller skadade föremål. Om något av dessa gäller, vänligen kontakta oss på [infoga din support-e-post här] med bilder på fel/skadade föremål så löser vi det åt dig.

Kan jag byta en vara mot en annan storlek/färg?

För närvarande erbjuder vi inga utbyten. Om du är osäker på vilken storlek som skulle passa bättre, kolla in våra storlekstabeller – vi har en för varje vara listad i vår butik, i produktbeskrivningssektionen. Även om det är sällsynt är det möjligt att en vara du beställde var felmärkt. Om så är fallet, vänligen meddela oss på inom en vecka efter att du mottagit din beställning. Inkludera ditt beställningsnummer och foton på den felmärkta varan, så skickar vi en ny till dig eller gör en återbetalning!

Utförligare villkor

Ångerrätt

Enligt artikel 16(c) och (e) i Europaparlamentets och rådets direktiv 2011/83/EU den 25 oktober 2011 om konsumenträttigheter får ångerrätten inte åberopas för:

  1. Leverans av varor som är gjorda enligt konsumentens specifikationer eller är tydligt personliga;
  2. förseglade varor som inte förseglats efter leverans och därför inte är lämpliga för retur på grund av hälsoskydds- eller hygienskäl,

Vår leverantör Printful förbehåller sig därför rätten att vägra returer efter eget gottfinnande.

Reklamera inom 30 dagar

Eventuella reklamationer för feltryckta/skadade/defekta varor måste lämnas in inom 30 dagar efter att produkten har mottagits. För paket som förlorats under transporten måste alla reklamationer lämnas in senast 30 dagar efter beräknat leveransdatum. Anspråk som anses vara fel från vår sida täcks på vår bekostnad.

Returadressen är i normalfall till vår leverantör Printful i Litauen: Plienciema 5, Marupe, Marupes novads, LV-2167, Litaunen.

Fel leveransadress

Om du vid beställning anger en leveransadress som anses ofullständig av kuriren kommer försändelsen att returneras till Printfuls anläggning. När vi får en rättad adress kommer återsändningskostnader att debiteras dig.

Ej hämtad försändelse

Försändelser som inte har hämtats returneras till Printful. Du kommer att stå för kostnaden för en omsändning till rätt adress.